czwartek, 15 stycznia 2015

Poznawanie języka

Moja Młodsza biega  po pokoju i śpiewa:
    - rumpa, rumpa rumpa, bęc!
Podchodzi do mnie i pyta czy ładnie, ja czymś zajęta bezmyślnie odpowiadam, że prześlicznie  Zachęcona pochwałą wraca do śpiewania. Po chwili zapala mi się czerwona lampka i pytam skad zna te słowa. Spryciula stwierdziła że troszkę minie się z prawdą i odpowiedziała  :
    - to pani nas tak uczyła w przedszkolu.
Widząc moje niedowierzanie w oczach poprawia się 
   - no dobla to dzieci klepały kolegę po pupie i wołały "rumpa" i ja też go klepnęłam i kazali mi tak powiedzieć.
Uświadomiłam moją śpiewaczkę że to słowo znaczy - dupa;}}}.
Miałam cicha nadzieję że pierwsze słowa po norwesku które zaskoczy będą  ładne, cenzuralne a tutaj rach ciach i moje dziecko zaczyna od anatomii ;}}}}


 
Jakiś czas temu próbowałam wstawić te zdjęcia ale mi znikały więc spróbuję jeszcze raz. Te cudeńka zrobił jakiś śniegowy artysta. Musiał w nie włożyć dużo pracy i cierpliwości


















23 komentarze:

  1. Ale sie usmialam :-D A nie zaczela jeszcze spiewac ,, ha det på badet din gamle sjokolade '' ? Ma fajny artukul o humorze dzieci i jego pojmowaniu przezdoroslych. I pomimo moich 47 lat tez ich czasami nie pojmuje ;-) Usciski Ania
    http://www.goboken.no/Barns-utvikling/Barnet-i-lek/Har-du-hort-om-de-to-tomatene/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też miałam ochotę się śmiać kiedy ona z taką radością to śpiewała. No i ta duma że robiła coś wspólnie z dziećmi. Artykuł przeczytałam - ciekawy i faktycznie my inaczej odbieramy niektóre sytuacje niż dzieciaki. Ściskam

      Usuń
  2. Oj tam Kasia- nie stresuj się. Po pierwsze- od czegoś trzeba zacząć, po drugie- a może rośnie Ci przyszła gwiazda norweskiej medycyny? Tam bez anatomii to ani rusz, a dupy w końcu też ktoś musi leczyć :)
    No i proszę- dzięki Wam ja też liznę trochę norweskiego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami trzeba zacząć od dupki strony żeby się rozbujać ;}. Na początkowych zajęciach językowych lektorka przyniosła nam niecenzuralne słowa których używają Norwegowie, więc ja też zaczęłam naukę od innej strony :}}}. Polecam się na przyszłość- przyjedziesz do Norwegii i jakiś chłop będzie za Tobą tak wołał to będziesz wiedziała co mu w duszy gra ;}}}}}

      Usuń
  3. Ha ha ha! Dowcipna wnuczka. Dobrze, że się uczy języka obcego, śpiewająco lepiej wchodzi do głowy. Spróbuj razem z nią :)) Buziaki od nas :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha ja sobie z nią pośpiewam poprawne piosenki :}}}. Buziory i ściskamy mocno

      Usuń
  4. Boziu, a mnie padło na oczy i zamiast "rumpa", czytałam "umpa" :D
    Nawet sobie żwawo przy tym podrygiwałam...umpa,umpa :P
    Ale jaja :):):)
    Dzieła ze śniegu cudne, i one tak sobie po prostu stoją w parku????
    Nie mogę się napatrzeć, są boskie!!!
    Buziaki ;**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę jak przy tyłku można sobie miło podrygiwać :}}}. Niestety te cudeńka stały krótko ponieważ komuś nie wpasowały się w krajobraz i je zniszczył. Szkoda. Buziaki

      Usuń
  5. Oj tam, nie przejmuj się, nauczy się i innych, ładniejszych słów. ;)
    Śniegowe posągi cudowne i takie realistyczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postęp jest bo rozumie co norweskie dzieci do niej mówią a że wplątał się tyłek :}}}. Mnie też zachwyciły te figurki , ktoś musiał dużo czasu je dłubać.

      Usuń
  6. te rzeźby po prostu niesamowite, ktoś miał talent:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tych rzeźb było sporo ale my zdążyliśmy obejrzeć tylko te dwie resztę ktoś unicestwił Szkoda

      Usuń
  7. te śniegowe figury są piękne,ale ktoś ma zdolności !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My z rodzinką zatrzymaliśmy się w zimowe dni na bałwanie a tu proszę ktoś sobie pięknie zaszalał ;}

      Usuń
  8. Zolicha, pocieszę Cię. Rumpa to pupa, a nie d...pa:) pozdrawiam 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje starsze dziecko uświadomiło mnie że tutaj nie ma innego określenia na pupę, jest tylko jedno. Matka przyswoiła na zajęciach informację ale myśląc po polsku :}}}

      Usuń
  9. Mi kiedys pacjentka powiedziala " kyss meg i ræva" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... i człowiek ma ochotę w tym momencie odpowiedzieć to samo ;}}}

      Usuń
  10. Dzieci zazwyczaj najpierw lapia nie to co powinny... Piekne figury sniegowe u nas to sniegu tej zimy co kot naplakal :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Córka potraktowała to jak formę zabawy i chyba nie do końca wiedziała co mówi :}. Śnieg niestety był 3- dniowy i już nie ma po nim śladu. Pozdrawiam

      Usuń
  11. Czyli samo życie w pierwszych słowach... ;). Piękne rzeźby śnieżne. I piękny śnieg - ja w tym roku nie widziałam nawet płatka śniegowego i już tęsknię :). Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozbawiła mnie gwiazda. Jak każda mamuśka spodziewałam się nie wiadomo jakiej elokwencji u mojego szkraba a dziecko szybko sprowadziło mnie na ziemię ;}}}. Pozdrawiam :}

      Usuń