środa, 12 lutego 2014

...

Może nie mieszkam w Norwegii jakoś bardzo długo ale zdążyłam okrzepnąć. Pamiętam swój strach, niepewność , uczenie się troszkę innego życia niż w Polsce.
Dlaczego to pisze ponieważ zdarza mi się zerkać na portal znany większości Polakom mieszkających w Norwegii i tu niemiła niespodzianka , złośliwości, wulgarne odzywki, obrażanie, pokpiwanie.
Ludziom nie mieszkającym w krainie fiordów pytania zadawanie w tym portalu mogą wydawać się śmieszne, naiwne, ale tutaj człowiek uczy się wszystkiego od nowa, minusem moze byc tez nie znajomość języka co zwiększa trudność w załatwianiu różnych sytuacji.
Dlaczego my :Polacy tak siebie nawzajem nie lubimy, cieszy nas jeśli komuś się nie powodzi, to chyba nasza przypadlość narodowa.
Dla mnie wisienką na torcie  była sytuacja w markecie. Idziemy sobie z rodzinką po sklepie, obok idzie małżeństwo, kobieta słyszy ze mówimy po polsku i mówi do swojego faceta "cicho bądź Polacy". Ogromny szacunek kochana...
A wystarczy trochę więcej empatii i trochę uśmiechu, to nic nie kosztuje


2 komentarze:

  1. Witaj w klubie. I cos Ci powiem - to nigdy nie przeminie, tak bedzie zawsze a Ty bedziesz tak reagowac juz do konca dni w Norwegi . Oj , wspomnisz moje slowa. No chyba , ze zaczna sprzedawac bilety na ksiezyc w rozsadnej cenie i kupimy im wszystkim ale tylko w jedna strone. Bede tu zagladac , bo podoma mi sie, no i jestes z Bergen- lubie to miasto. Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj uzbierało by się tych biletów :}}. Bardzo się cieszę że się Tobie tutaj podoba, zapraszam- ja gościnna kobitka jestem:}

      Usuń