poniedziałek, 13 października 2014

Nauka języka

Temat przedszkola jest nadal trudny. Są lepsze i gorsze dni. Kiedy pytam Młodszej czy nie lubi przedszkola dlatego że nic nie rozumie - zaprzecza. Twierdzi że pani mówi innym polskim :}.
Tłumaczę  Jej że my mówimy po polsku a opiekunki po norwesku. Miałam wrażenie że szkrab zrozumiał  mój wywód- niestety pudło. .
Dziś rano wchodzimy do przedszkola a opiekunka z grupy córki  pięknie i wyraźnie mówi :
    Dzień dobry
Moje dziecko szczęśliwe krzyczy :
   - A nie mówiłam że pani po polsku mówi !
Mam wrażenie że przedszkolanka szybciej nauczy się polskiego niż Młodsza norweskiego :}}


Kilka misz-maszowych zdjęć z niedzielnego spaceru.


Troszkę luksusu ..


 Jesteśmy kociarami, więc ten sklep jest stworzony specjalnie dla nas


 Ten żyrandolek ciekawi moją Młodszą



Odrobinę ukulturalnienia na rynku bergeńskim




8 komentarzy:

  1. hahahaha :) no jak w mordkę strzelił jasny dowód na to, że się człowiek całe życie uczy nawet od dziecka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baba zburzyła mój autorytet u córki :}}. Mama kłamie i nie rozróżnia języków :}}}

      Usuń
  2. My z kolei mamy taki problem, a może to wcale nie jest problem - syn mówi dużo słów po angielsku. Co łatwiejsze bierze z angielskiego, być może przez to że przez dwa pierwsze lata jego życia tłukłam z siostrą męża angielski dzień w dzień?

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę że to nie jest problem. Twój syn zaskoczy angielski w mig :}. Moje dziecko jest chyba na etapie buntu i stworzyło sobie świat polski i nie dopuszcza póki co innego języka .

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno córce jest ciężko, ale jestem pewna, że szybciutko nauczy się nowego języka, bo dzieciaki to zdolne bestie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak myślę :}. Daję jej jeszcze trochę czasu na mały buncik :}

      Usuń
  5. Ma jeszcze czas i na pewno się nauczy. :) A przy okazji może nauczy Panią przedszkolankę polskiego. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie robię paniki i też myśle że któregoś dnia się przełamie i będzie dobrze :}}

    OdpowiedzUsuń