poniedziałek, 10 sierpnia 2015

Ankieta

Moja Młodsza zadomowiła się w przedszkolu. Wszelkie choróbska długo trwające także ma za sobą więc mogłam  pomyśleć o sobie i poskładałam tu i ówdzie podania o pracę.
Dostałam zaproszenie na rozmowę i z zaproszeniem  ankietę. Ankieta jak ankieta niby nic:dane o poprzedniej pracy, ukończone szkoły i nagle  patrze i nie wierzę- mam podać swoje plusy charakteru, następne-wady, jeszcze jedno- jak określiliby mnie moi znajomi.
Ratunku, pomocy  poczułam pustkę.

W Polsce głównie trzeba było wychwalać swoje umiejętności w danej dziedzinie , być piękną, doświadczoną ,z IQ który pęka w szwach , mówić, że się nie lubi dzieci, nie chcę się ich mieć lub jest się bezpłodną  ponieważ kobieta prędzej czy później może poczuć zew natury:}}}  i zajść w ciąże. I co z takim balastem zrobić -same problemy;}}}. 

W Norwegii kobieta ,  która posiada dzieci lub zamierza je mieć  to żaden kłopot.

Pracę w szpitalu [ w Polsce ]  dostałam bezboleśnie. Miałam krótką i zwięzłą rozmowę z przełożoną ,która oznajmiła że mam zajmować się chorymi [ gdybym zapomniała na czym polega moja praca;}}} ], o żadnych  przymiotach swojej natury nie było mowy.

Po chwilowym paraliżu myślowym  wypełniłam dziadowi ankietę. Okazało się że łatwiej jest się chwalić sobą niż mówić o swoich negatywach. Przecież ja baba idealna;}}} nie chcę do siebie zrazić potencjalnego pracodawcy;}}






 Kilka fotek z wakacji mojej Starszej








































































19 komentarzy:

  1. Fakt u Nas to wygląda zupełnie inaczej...
    Zdjęcia cudowne! Zwłaszcza pierwsze dwa mnie urzekły ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami trzeba się dostosować do świata w którym żyjemy i nie jest to wcale gorsze;} Te dwa pierwsze zdjęcia także mi się bardzo podobają;}.

      Usuń
  2. Uuuuu, to faktycznie masz trudne zadanie. Też ciężko mi by było wyszczególnić moje wady tak aby nie zrazić pracodawcy. Myślę że możesz zrobić z jakiejś swojej zalety wadę.. np. " Przywiązuję zbyt dużą wagę do punktualności" " Za bardzo angażuję się w prace" itp..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Angażowanie się w pracę napisałam jako pierwszy punkt moich zalet;}}. Tak sobie myślę że te pytania nie są złe. Pracodawca może mieć choć odrobinkę pojęcie z kim ma do czynienia;}

      Usuń
  3. Wady mogą być zaletą w oczach pracodawcy :) ale nie jest łatwe chwalić się czymś czego u siebie nie lubimy :) fajnie, że możesz wrócić do pracy i odmienić sobie trochę :) bardzo ładne fotografie i urokliwe miejsca :) mogłabym się w nie teraz przenieść :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę z tej przyszłej [ mam nadzieję ;}} ] pracy. Daje to większą stabilizację. Miejsce faktycznie przepiękne i żałuję że nie odwiedziliśmy córki podczas jej wyjazdu ale takie miała życzenie nasza gwiazda " zero odwiedzin. jestem duża" ;}}}

      Usuń
  4. Fakt, ciężko jest odpowiadać na takie pytania. ;)
    Piękne te fiordy. Sama chętnie spędziłabym wakacje w takim miejscu. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Troszkę pozazdrościłam córce takich wakacji;}. Bardzo podoba mi się ta piaszczysta plaża, mało norweska;}

      Usuń
  5. Piękne zdjęcia! A wiesz jakie wady się pisze: np. pracoholizm,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję;}. Ta cecha jest dobra ponieważ można ją w dwie strony przedstawić;}

      Usuń
  6. Ja jak przyjmowałam się do pracy do sklepu odzieżowego, to miałam rozmowę kwalifikacyjną z kier. regionalną i miałam podać 3 swoje zalety i 3 wady, a także co by o mnie powiedziała moja przyjaciółka gdyby była o bok mnie, ale na szczęście za nim miałam taką rozmowę, kierowniczka sklepu mnie o tym uprzedziła, że ta regionalna takie pytania sadzi, więc byłam przygotowana:) Ja słyszałam od znajomych, że teraz takie pytania to podstawa, szczególnie jak starają się o pracę w zagranicznej firmie (nie polskiej ).
    Fajnie, że Ci się młoda już zadomowiła w przedszkolu, u nas to dopiero przed nami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że u Was też nie będzie tak źle z zadomowieniem się w przedszkolu. Najważniejsze to przetrwać trudne rozstanie kiedy żegnamy się z maluchem w przedszkolu. Reszta to już z górki. Pocieszam się ze w pewien sposób facet mnie tą ankietą uprzedził formą rozmowy. Łatwiej się odpowiada kiedy wiesz co w trawie piszczy

      Usuń
  7. Chyba my wszystkie jesteśmy idealne i bez wad :) A kto twierdzi inaczej to szybko trzeba go wyprowadzić z błędu ;) Córka miała naprawdę świetne wakacje! Zazdroszczę jej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasia świat byłby nudny bez naszych idealnych charakterków;}}}. Ja je też zazdroszczę tak fajnego miejsca

      Usuń
  8. No i jakie wady podałaś;) ? Ciekawa jestem. Sama pewnie napisalabym, że jestem wygodna i leniwa. Ciekawa jestem, czy dostalabym pracę z takimi wadami. A i jeszcze, ze zawsze wychodze z domu na ostatnią minutę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybrnęłam z sytuacji i zamiast roztrzepania;}}} podałam chęć zrobienia wszystkiego szybko, co się bardzo podobało kobitce podczas rozmowy;}}. Nie ma to jak zwarty i gotowy do pracy człowiek;}}

      Usuń